Oct 23, 2012

Review : Paranormal Activity 4



SINOPSIS :
The film takes place five years after Paranormal Activity 2, which ended with Katie kidnapping Hunter. It follows the life of Alice, her boyfriend Ben, her mother, and her brother Wyatt, as paranormal activity starts to occur in their home when Katie and Hunter (now called Robbie) move into the neighborhood. A laptop is one of the techniques in the film, as well as the Kinect as seen from the trailers.[2] After Katie goes to the hospital, Alice’s Mother takes Robbie (Hunter) in, which leads to strange occurrences around the house.




Overall jalan cerita memang tak lari jauh dari sebelum ni. Punca datang dari jiran keluarga Alex, Katie. Katie dikhabarkan sakit dan dibawa ke hospital dan anaknya, Robbie tinggal bersama keluarga Alex selama lebih seminggu semasa ketiadaan emaknya. Kejadian aneh bermula sejak kehadiran Robbie.

Kali ni diorang gunakan laptop untuk rekod semua aktiviti dalam rumah. Alex sorang je yang perasan ada benda pelik yang berlaku dalam rumah. Disebabkan parents dia tak percaya dengan cerita dia, dia hanya bercerita dengan boyfriend dia, Ben melalui webcam. Start dari situ, Alex start letak laptop setiap penjuru rumah untuk rekod kejadian dalam rumah. Tapi malangnya awal-awal rakaman je diorang boleh tengok.

Keadaan jadi huru-hara bila Alex hampir lemas bila terperangkap dalam garaj yang ditutup rapat dengan enjin kereta yang hidup dan minyak ditekan dan mengeluarkan asap yang banyak. Wyatt, Adik angkat Alex ingin dibawa lari oleh Katie. Chandelier yang kukuh di ceiling jatuh tanpa punca dan hampir membunuh Katie. Pisau yang hilang dan terpacak di kabinet dapur. Train mainan yang bergerak. & yang paling pelik mak Robbie yang katanya sakit tu tak nampak pun sakit sebenarnya. 

Apa kesudahan cerita ni ? Semua mati atau hidup ? 



Watch the trailer



The funny part is when the movies ended, and people keep watching the blank screen. Semua penonton tak bergerak dan terpaku dan terkedu. Seriously. Tak penah tengok fenomena macam ni berlaku. Nak tau sebab apa ? Ending dia menggabrakan sangat ke mencuakkan sangat ke sampai semua terpaku.

Serbu wayang sekarang !

Rating : 4 / 5 


No comments:

/> />