Jun 5, 2012

Kenduri Kahwin yang takde pengantin

Last Sunday dipaksa paksa bangun pagi nak gi kenduri. Dah la tak tidur sangat malam sebelumnya, memang berpinar la mata bangun pagi..

3 jam bersiap. Nasib ada abah penyabar. Sorry la bah. Dah rezeki dapat anak perempuan bersiap macam pondan.

Ni baju yang ke-3 dicuba. Abah pun pelik, baju punya banyak takde baju nak pakai ???
slumber je jawab semua dah huduh. hahaha. 




Akhirnya, baju pilihan. 



Serious dipaksa mekap. Gila sadis. 







Nak mekap muka melepak macam pocong ni boleh tanya mek ngoh






Once again, my siblings. Kaki memekak. Dalam kereta semua duk menjerit tak tentu hala. 










Sampai je tempat kenduri jumpa dengan cousins, serious diorang memang pandai bergaya. Kita paling tinggi sebab kita budak U, haha. diorang sekolah lagi.


Lepas makan cover perut. Nanti kalau org kawin nak buat kenduri lauk ikan kering dengan budu je. 
Muak gila makan nasi minyak dengan ayam masak merah. 





Pelamin pengantin. Muka macam nak nangis apesal tah. Terharu sangat dapat duduk atas pelamin kot.




Ni bukan kasut hantaran. Ni kasut mek ngoh. Umi dah cakap kenduri dalam kampung. Dia degil jugak nak pakai kasut gilos tinggi kalah pengantin dengan tapak runcing.




Setiap tapak yang dia jalan meninggalkan lubang-lubang atas pasir..



Nampak ? hahaha. tu la mengada sangat. jalan pun kena berpaut kat orang..
Tapi memang suratan dah tertulis, akhirnya jatuh jugak macam durian busukk dekat tangga rumah. hahaha. Serius kesian gila. nak gelak pun kesiann.




Sebab tu entry ni kenduri kawin  takde pengantin. kitorang tak amik langsung gambar pengantin. haha.

Sekian :)

3 comments:

eintan nurfuzie said...

hehhe... xpe la...pic pengantin x pentg pun..hehehe

putra87­™ said...

Wow!!! Pengantin berbaju kebaya ni lagi cantik kot. xperlu pic pengantin :P

bars said...

kebaya dah cantik cuma slack x ikut bentuk body
serious cakap kalau ikut bentuk body confirm perfek

/> />