Apr 12, 2013

Yogking-Frozen Yogurt, The Cheapest Frozen Yogurt !


Aku salah sorang peminat tegar Aiskrim. Sejak jadi pekerja kat McD makin menjadi-jadi pulak perangai nak makan aiskrim sampai tolak nasi demi aiskrim. Nisa tolak nasi ? How come ! Hanya kerana aiskrim sampai tolak makanan ruji yang 21 tahun dihati. 

Kalau korang aware, tumbuh melata kedai Frozen Yogurt , yang paling famous tak lain tak bukan Tutti Frutti. Berbelit jari jemari nak menaip Tutti Frutti. Did I spell it right ? Nak dibandingkan Tutti Frutti dengan Snogurt, aku prefer lagi Snogurt, price range lebih kurang sama. Snogurt murah beberapa sen/100gm. Aku kata sedap based on Aiskrim tu sendiri ! Kalau selama ni jadi peminat tegar Tutti  Frutti tu cubalah try Snogurt.

Yang paling latest aku discover Frozen Yogurt- Yogking ! Cuma di Arau ! Aku jumpa kat Arau la Yogking ni. Itu pun baru nak tumbuh. Luckily harga jauh lebih murah. Jaaauuuuhhhhhhhhhhhh.

Tuttti Frutti   RM 5.30 / 100gm
Snogurt         RM 4.90 / 100gm
Yogking        RM 2.79 / 100gm






Kadang-kadang kalau tak teringin nak makan pun, persekitaran kedai ni yang buat kita rasa nak membuang masa. That day, lepas tamat minggu azab final exam, aku teringin tak terkata nak makan aiskrim, sambil hentak kaki mintak aiskrim, call kakak senior yang baik hati bawak berjalan beli aiskrim. Sebenarnya duduk mengidam aiskrim yang kat pasaraya tu, yang dalam tupperware besar. Tapi sebab tamak, beli aiskrim kat pasaraya tu, beli lagi aiskrim kat Yogking. Yang kakak ni kemain la memilih punya lama nak flavour apa, topping apa. last-last dia makan seciput, kita ni yang menghabiskan sampai perut kembung.  


Port paling best, seat ala-ala katil dengan bear gabak atas kepala. Kalau nak feeling lebih, Duduk bawah Bear ni sambil cucuk pungkuk Bear.


Sweetest sketches ever !

Kak Fira snap at first,  tetiba dia kata, 'Nisa je menyerlah, eh nak amik gambar ngan Nisa jugak ! Cantik sangat' *dengan muka bersungguh* Terus dia pas camera kat Hanna. Aku ni nak tergelak dah, apa punya alasan cenggitu ? Cakap jela nak masuk dalam gambar sekali !


Bukan aku yang terlalu tinggi. Depa yang terlalu rendah. Errrr.
Sekarang Kak Fira dah ganti tempat Hanna. Dan aku berdiri kaku sebelah depa yang kecik sebab rasa macam giant.



Thank you sista ! For taking me out. 
Yang duduk KL tu boleh la datang Arau try Yogking ! Aku google tadi memang confirm Yogking ada kat Arau ja ! Tetiba cakap loghat utara. Hikhik !



4 comments:

✿INA AINAA✿ said...

wow!! sedapnyaaaaaaaaaaaa... ena sejak kebelakangan ni teringin sgt nk makan aiskrim.. xkisahlah apapun.. hehehe, nampak cam nisa berisi sikit.. aaaaauuuummmm

nurul storys said...

nampak sedap ! sy pun gila aiskrim ;) nice blog. jemput visit my blog ;)

Nisa Fuzi said...

HAHAHA ! fine la. gemok banyak makan askem !

kyo_9 said...

gila murah yogking..
kena cari la balik nanti..

/> />