Aug 16, 2011

rambut terbakar disebabkan iron rambut


ARAU: seorang remaja yang berusia lagi 3 hari genap 21 tahun, Nur Ain Nadiah, dipercayai rambutnya telah dibakar oleh seorang kanak-kanak comel yang bernama nisafuzi, 19..


kejadian berlaku apabila mangsa, nur ain nadiah kebosanan lalu mencapai iron rambut untuk straightkan rambut beliau...




sambil nurain nadiah meng'iron' rambut beliau, muncul nisafuzi nak hulur bantuan untuk membantu beliau luruskan rambut...


tanpa ragu-ragu, nurain nadiah memberi iron tersebut kepada nisafuzi...


nisa fuzi dengan confidentnya meluruskan rambut nur ain nadiah dengan iron di tangan kanan dan sikat di tangan kirinya...




beberapa minit kemudian,


nisa fuzi menjerit ' kak ain, sikat kak ain cair !!!! '




apabila diteliti, bekas sikat yang cair tu melekat-lekat pada rambut nurain nadiah. sekali pandang macam kelemumur yang banyak. 2kali pandang macam lilin melekat kat rambut..
bila disentuh, rambut nurain nadiah menjadi keras seperrti dibalut lilin..




nurain nadiah hanya ketawa bila nisafuzi mengatakan rambut beliau keras dan penuh dengan bekas sikat-sikat yang cair..


bahagian yang rongak telah melekat pada rambut nurain nadiah


nisa fuzi terus mencabut setiap bekas yang melekat di rambut nurain nadiah seperti mencari kutu.


selepas habis mencari kutu,  membersihkan bekas sikat yang cair, nisa fuzi pun mengambil sikat beliau untuk menggantikan sikat nurain nadiah..


dengan bangganya nisa fuzi kate sikat dia tak kan cair...




beberapa minit kemudian, sikat nisafuzi sudah bertukar rupa 
menjadi beralun-alun. 




nisa fuzi berusaha meluruskannya kembali..
tapi malangnyaa...



bahagian yang beralun tu terus terpatah.






siap bunyi yang kuat diselangi mercun berdas-das




mangsa, nurain nadiah



pekerja sukarela, nisa fuzi. muka sedih.






selepas kejadian sikat ke 2 patah, kedengaran pula bunyi hilai tawa  manusia yang sangat kuat memenuhi ruang bilik di kolej beringin 15 ..


mangsa nurain nadiah yang paling kuat mengilai mengetawakan nisafuzi .

ditambah suara latar siti asma' jannah mohd nor, dan aina raihana..


tibe-tibe tanpa di duga, nisa fuzi menjerit
kak ain, ganti balik sikat orang !!!
kalau rambut orang botak tengah, sesuai la pakai sikat ni !!

maka, semakin bertambah kuatlah suara latar belakang ketawa...

sekian berita channel beringin :) 

2 comments:

Azie Azman said...

hahaha..mampu je..
macam mane nisa buat sampai cair habis sikat?hehe

_NisaFuzi_ said...

@Azie Azman


haha. biase la.. terlebih pro..

/> />